Меню

ЗВ’ЯЖІТЬСЯ З НАМИ

Поштова скринька:

sch13poltava@gmail.com

Телефон: (0532)56-89-77

Адреса: Кучеренка 1/16

місто Полтава

 


 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ № 1/9-154 від 11 березня 2020 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-154 від 11 березня 2020 року

Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій

Керівникам закладів освіти всіх форм
власності і сфер управління

Керівникам підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери
управління Міністерства освіти і науки
України

 

 

 

Рекомендації щодо попередження
масового розповсюдження гострої
респіраторної хвороби, спричиненої
коронавірусом, і гострих
респіраторних інфекцій

Шановні колеги!

11 березня 2020 року Кабінет Міністрів України на своєму засіданні ухвалив рішення щодо запровадження карантину для усіх типів закладів освіти: закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти незалежно від форми власності і сфери управління.

Карантин триватиме три тижні - з 12 березня по 3 квітня 2020 року.

Терміни карантину можуть змінитись в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні.

Карантин передбачає заборону відвідування закладів освіти здобувачами та проведення всіх масових заходів, в яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Міністерство освіти і науки України рекомендує:

  1. Відмовитись від проведення та участі у масових заходах освітнього, наукового, соціального, спортивного та мистецько-розважального характеру в усіх корпусах та на території закладів освіти, зокрема проведення олімпіад, спартакіад, змагань, конкурсів (зокрема конкурсів фахової майстерності), виставок, концертів, пробного зовнішнього незалежного оцінювання тощо.
  2. Заборонити направлення за кордон здобувачів освіти та співробітників закладів освіти до країн з високим ступенем ризику зараження (https://cutt.ly/GtsqHoI).

3.Організувати інформування здобувачів освіти та співробітників закладів освіти щодо заходів запобігання поширення хвороби, проявів хвороби та дій у випадку захворювання та розміщення відповідної інформації на сайті (https://moz.gov.ua/koronavirus-2019-ncov).

  1. Розробити заходи щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації.
  2. Розробити заходи щодо часткового переведення працівників на роботу в дистанційному режимі та на виконання інших видів робіт (організаційно-педагогічна, методична, наукова тощо).
  3. Забезпечити виконання профілактичних заходів щодо попередження масового розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, і гострих респіраторних інфекцій (https://moz.gov.ua/koronavirus-2019-ncov).
  4. Виділити у гуртожитках закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти місця для ізоляції здобувачів освіти з ознаками гострих респіраторних захворювань.
  5. Виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних комісій.
  6. Обмежити проведення запланованих нарад, перевірок, ліцензійних, атестаційних та акредитаційних експертиз до нормалізації епідемічної ситуації.

З повагою                                                                  В. о. Міністра                       Юрій Полюхович

 

Коронавірус 2019-nCoV – профілактика та лікування (інформаційні матеріали для поширення)

Коронавірус 2019-nCoV – профілактика та лікування (інформаційні матеріали для поширення)

 Новий коронавірус 2019 року (2019-nCoV) — це новий вірус, який спричиняє розвиток респіраторних захворювань у людей та може передаватися від людини до людини. Цей вірус уперше був ідентифікований під час розслідування спалаху в м. Ухань, Китай, у грудні 2019 року.

 Полтавська міська рада закликає соціальноорієнтований та свідомий бізнес, підприємців, аптечні заклади, заклади торгівлі та громадського харчування, керівників перевізних компаній авто та залізничних вокзалів долучитися до поширення інформаційних матеріалів, спрямованих на інформування населення про профілактику захворюваності, алгоритм дій в разі підозри захворювання

Симптоми:

У людини, інфікованої 2019-nCoV, розвивається респіраторне захворювання різної тяжкості із такими основними симптомами:

  • гарячка;
  • кашель;
  • задишка (ускладнене дихання).

Симптоми можуть проявитися через 2–14 днів після зараження новим коронавірусом. У багатьох пацієнтів 2019-nCoV спричиняє запалення обох легень.

 Чи є вакцина?

Наразі немає вакцини для захисту від 2019-nCoV. Найкращий спосіб запобігти зараженню — уникнути впливу цього вірусу.

 Чи є лікування?

Не існує специфічного противірусного лікування для 2019-nCoV. Люди, інфіковані новим коронавірусом, можуть звернутися по медичну допомогу, щоби полегшити симптоми.

Як захиститися від інфікування:

  • уникайте близького контакту з тими, хто має гарячку або кашель;
  • не торкайтеся обличчя немитими руками;
  • часто мийте руки з милом чи обробляйте дезінфекційними засобами;
  • ретельно готуйте їжу, зокрема м’ясо і яйця;
  • уникайте незахищеного контакту з дикими та свійськими тваринами.

 Як запобігти поширенню інфекції:

  • якщо відчуваєте симптоми респіраторного захворювання, обмежте контакти з іншими людьми і використовуйте захисну маску для обличчя (її слід регулярно заміняти/знезаражувати);
  • якщо ви відвідували Китай і протягом 2 тижнів після цього у вас виникли симптоми респіраторного захворювання, негайно зверніться по медичну допомогу;
  • під час кашлю та чхання прикрийте рот і ніс зігнутим ліктем чи одноразовою серветкою, після чого викиньте серветку та вимийте руки;
  • необхідно дезинфікувати поверхні, яких торкалася інфікована людина.

 Власникам закладів торгівлі та громадського харчування

Основним засобом захисту та профілактики інфікування коронавірусом  2019-nCoV є дотримання правил санітарної гігієни рук. Відтак Полтавська міська рада, Департамент хорони здоров’я та соціального розвитку просять власників торговельних мереж та закладів громадського харчування розмістити в громадських вбиральнях дезинфектори для рук та пам’ятки щодо правильного миття та дезинфекції рук коло рукомийників та дезинфекторів.

Для керівників авто та залізничних вокзалів, компаній-перевізників

На сьогодні в Україні зафіксовано всього один підтверджений випадок інфікування, утім люди, що подорожують за кордоном, мають підвищений ризик інфікування. Відтак Полтавська міська рада, Департамент охорони здоров’я та соціального розвитку звертається до керівників авто та залізничних вокзалів, компаній-перевізників з проханням розмістити у приміщеннях вокзалів, станцій та транспортних засобах інформаційні плакати-пам’ятки щодо заходів безпеки, які діють змогу убезпечити себе від інфікування та алгоритмом дій в разі підозри на інфікування гострою респіраторною інфекцією, а також поширювати серед пасажирів рейсів міжнародного сполучення флаєр-пам’ятку з номером гарячої лінії Департаменту охорони здоров’я та соціального розвитку Полтавської міської ради.

 Засобам масової інформації

Полтавська міська рада та Департамент охорони здоров’я та соціального розвитку звертається до Засобів масової інформації з проханням дотримуватись журналістських стандартів та журналістської етики в поширенні інформації про симптоми, засоби профілактики та лікування коронавірусу 2019-nCoV. Поширюючи інформацію, закликаємо послуговуватися виключно офіційними джерелами інформації – Міністерства охорони здоров’я, Полтавської міської ради та Департаменту охорони здоров’я та соціального розвитку. Просимо поширити у своїх засобах масової інформації матеріали вищенаведені матеріали та соціальні ролики. Весь пакет матеріалів можна завантажити за посиланням.

Закликаємо редакції засобів масової інформації запобігати поширенню недостовірної інформації, та інформації, що може викликати необґрунтовану паніку серед полтавців і гостей міста. 

 

View this photo set on Flickr
View the embedded image gallery online at:
https://sch13.pl.ua/diyalnist/pages#sigProId517604f66b

Вітаємо «ECOS» та «EcoStyle» із перемогою!

      11 березня 2020 року агітбригада «ECOS» (керівник Зубко О.А.) та еко-театр «EcoStyle» (керівник Манюненко В.П.) Полтавської гімназії № 13 брали участь у Всеукраїнському конкурсі-огляді екологічних агітбригад та екологічних театрів.

     Теми виступів – «Земля-наш спільний дім». Гімназисти (Флока Марія (6-Д клас), Кучер Єлизавета(7-А клас), Шкурат Вероніка, Олексенко Іван, Скрипник Анна, Криса Анастасія, Сидоренко Михайло, Столяренко Данііл, Тупотін Іван, Суходольська Оксана, Близнюк Аліна, Нестеренко Ірина, Левченко Анастасія (8-Б клас), Могилат Анастасія (9-Б клас), Сувальський Максим (10-А клас), Гульченко Іван, Нех Тарас та Топоркова Діана (10-В клас) розповідали про глобальні екологічні проблеми та шляхи їх вирішення, з великим завзяттям закликали зберігати всі дари природи та вкотре наголосили на тому, що вся наша планета Земля – наш спільний дім і потрібно берегти все живе у нім!

      За розвиток екологічної культури протягом року, цікаві креативні ідеї та чудовий енергійний виступ агітбригада «ECOS»  посіла 1 місце, та еко-театр «EcoStyle» – 2.

      Вітаємо юних екологів та бажаємо натхнення на подальші природоохоронні акції!

View this photo set on Flickr
View the embedded image gallery online at:
https://sch13.pl.ua/diyalnist/pages#sigProId0f1ea8b6b6

Психологічні тренінгові заняття для учнів гімназії

         Тренінг – це завжди навчання через поведінку, через проходження учасниками групи ряду змодельованих тренером ситуацій. Тільки маленьку частину тренінгу займає теорія, в основному тренінг – це дії і аналіз цих дій.

       З метою налагодження позитивної колективної взаємодії та згуртування колективу (та за запитом класних керівників) практичним психологом гімназії Тимошенко Оленою В’ячеславівною були проведені тренінгові заняття з учнями 3 – В, 5 – Г, 6 – Д, 10 – А класів та учнями, які стоять на внутрішньо шкільному обліку.

      Тренінг, як вид навчання, стає все більш популярним. Кожен учнівський колектив має свої конкретні орієнтири, цілі та завдання. Тому в залежності від потреб колективу, для них підбирається саме той тренінг, який зможе допомогти вирішити необхідну задачу.

        Головними завданнями тренінгових занять були:

  • розвиток здатності до встановлення і підтримки психологічного контакту в спілкуванні;
  • вирішення внутрішньогрупових конфліктів;
  • пізнання своїх можливостей і обмежень у взаємодії з іншими людьми;
  • усвідомлення і зняття внутрішніх бар'єрів і затисків, що заважають ефективній комунікації;
  • розвиток здатності до самоаналізу і розуміння інших;
  • розвиток здатності до розуміння і прогнозування відношення, почуттів і станів людини у визначених ситуаціях;
  • розвиток чутливості учасників до групового процесу, пов'язаною із сприйняттям ряду комунікативних стимулів, що отримуються від інших;
  • зняття внутрішньоособистісних конфліктів і напруги;
  • формування навичок організації оптимального спілкування, конструктивного вирішення конфліктів у спілкуванні, психологічного аналізу ситуацій і т. п.

      Під час тренінгових занять учні із задоволенням приймали участь у  іграх та вправах, розкривали свій творчий потенціал, особистісні та комунікативні якості. Учні висловлювали власну думку щодо питань, які стосуються стосунків у класі, непорозумінь, конфліктів та самостійно аналізували власні помилки у спілкуванні з оточуючими.

View this photo set on Flickr
View the embedded image gallery online at:
https://sch13.pl.ua/diyalnist/pages#sigProId52f23f9a57

Увага! Карантин до 3 квітня

Згідно із наказом управління освіти №285 від 11.03.2020  "Про заборону відвідування закладів освіти м. Полтави її здобувачами на час карантину"

призупиняється освітній процес з 12.03.2020 по 03.04.2020 у закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти.

З метою виконання освітніх планів та програм у закладах загальної середньої освіти на період заборони відвідування закладів освіти буде підтримуватися зв’язок з учнями 1-11(12) кл. та проводитися он-лайн навчання та консультування учнів, використовуючи мережу Інтернет.

 Учням, які не мають доступу до інтернет-ресурсів, будуть підготовлені письмові завдання для самостійного опрацювання.

     

Зі святом весни!

О жінка! Через всі літа,
Ти всіх красою полонила!
Твоя любов і доброта —
Могутня, нездоланна сила.
О жінко! Ти — сестра, ти — мати,
Кохана, дівчина, дитя.
Лиш ти єдина існувала
Через безоднє небуття!

 

       Кожного року 8 березня приходить свято весни і кохання. У дні весняного пробудження й оновлення людство вшановує жінку. Неможливо уявити життя на планеті без жінок: чарівних, лагідних, щирих на любов, берегинь родинного вогнища, мудрих наставниць, просвітниць душевного спокою, доброти та злагоди, - життя на Землі не існувало би.

     Саме тому сьогодні, 6 березня, у Полтавській гімназії № 13 відбулося свято до Дня 8 Березня. Цей день по вінця був наповнений весняним, сонячним теплом, ніжними барвами квітів.  

     Учні гімназії подарували чудовий концерт. Своїми запальними танцями, піснями та сценками вони радували своїх наставників, а також присутніх у залі батьків, однокласників, друзів. Запальні мотиви румби, ритмічні номери черлідингу, ліричні і емоційні пісні, акробатичні трюки не залишили байдужими жодного з присутніх у залі.

         Дякуємо усім організаторам та учасникам свята за підготовку чудового концерту.

View this photo set on Flickr
View the embedded image gallery online at:
https://sch13.pl.ua/diyalnist/pages#sigProIda63f5f6e79

«Spring-STEM-fest 2020» у Полтавській гімназії №13

         3 березня 2020 року в Полтавській гімназії №13 відбулася презентація найграндіознішого проекту  нинішнього навчального року «Spring-STEM-fest 2020», гостями якої стали заступник міського голови з гуманітарних питань Світлана Іванівна Нестуля та начальник управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради Юрій Сергійович Матвієнко.

        У рамках «Spring-STEM-fest 2020» у гімназії відкрили свою роботу 13 стем-локацій:  Lego-, Sport-, Сhem-, Phys-, Eco-, Math-, De&History-, French-, English-UaLang-, Inf&Robotics-, Draw-, Tech&Polish-stem-location, де учні гімназії поринули у захоплюючий світ STEM. STEM – це акронім для позначення революційного тренду в освітній та професійній сферах. Концепція STEM охоплює природничі науки (Science), технологію (Technology), інжиніринг та математику (Mathematics) і позначає освітні програми та професії, які інтегрують знання та навички у цих галузях.

         У Lego-локації справжній  Леголенд до уваги гостей представили учні початкової школи,  у Сhem-локації учні 7-Б класу мали змогу пройти цікавий хімічний стем-квест, Phys-локація стала майданчиком для демонстрації саморобних стем-приладів учнями гімназії: фільтр-маска проти коронавірусу (Левченко Дмитро, 11-А клас, та Тихонович Надія, 10-А клас), прилад для опріснення морської води (Кечеджі Наталія, 11-А клас), система для автоматизованої подачі дзвінків у гімназі (Коваль Микола, 9-А клас) – це далеко неповний перелік продемонстрованих приладів. У Eco-локації представили екологічні проекти, що запроваджені у гімназії, члени учнівського самоврядування «13 ВОРД». Математична локація вразила розмаїттям учнівських стем-проектів. У локації Inf&Robotics учні представили свої скретч-проекти, а також програми мовою Python. Учень 7-А класу Микитенко Олександр продемонстрував власного робота на платформі Arduino.

       Академічні знання – не єдине мірило професійності людини ХХІ століття.  Креативне, аналітичне, творче мислення, вміння працювати над проектами в команді – ось неповний перелік характеристик сучасної успішної людини. Вченим стало зрозуміло, що для того, щоб пробудити креативний підхід до розвʼязання поставлених задач слід до суто технічної концепції STEM долучити творчий аспект розвитку особистості. Поряд із наукою, технологією, інженерією і математикою мають бути присутні Arts («мистецтва») – так виник напрямок STEAM.

      De&History-локація поєднала у собі знання історії України та Німеччини, володіння навичками роботи з інформацією та інформаційними технологіями. Учні 10-В класу разом із класним керівником Ляшенко Оксаною Василівною, учителем німецької мови, та учителем історії Мироненко Мариною Ігорівною, представили власний проект – розроблену серію стендів «Влада почуттів українців 1919 - 2019», подібно до аналогічного німецького проекту.

       Під час роботи Draw-локації її учасники навчилися створювати малюнки-вітражі із геометричних фігур.

     В істинному математику завжди є щось від художника, архітектора і навіть поета, - так говорив німецький математик Альфред Прінгсхайм. Свого часу вчені прийшли до думки, що додавання мистецтва до STEM явно недостатньо. Також слід додати навички мислення, втілені в читанні і письмі (в англійській мові Reading and wRiting), тому STEAM трансформується в STREAM. 

     French- та English-локації поєднали технічну концепцію стем із мистецтвом – учень 7-Б класу Москаленко Арсеній подарував присутнім мелодійний марш на цимбалах. UaLang-локація стала справжнісіньким телешоу, яке було присвячене найвидатнішим стем-науковцям України.

    Tech&Polish-локація перенесла свої гостей до Любліна. Учні 11-А класу Беспалий Євгеній та Баглай Анастасія польською мовою розповіли про європейські традиції святкування початку весни, і під керівництвом учителя трудового навчання Гончарової Любові Михайлівни подарували гостям – мартиці – символ початку весни у європейській культурі.

     Sport-локація вразила чудовими виступами команд із карате, тхеквондо  та черлідингу.

     STEM, STEAM і  STREAM – такими були номінації у останній, 14-й Winner-stem-локації, яку відвідали учасники дійства. Winner-stem-локація зібрала у актовій залі гімназії майбутню еліту української держави – учнів-переможців ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіпад і І та ІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. Під час роботи цієї локації Нестуля Світлана Іванівна, Матвієнко Юрій Сергійович та директор гімназії Орловська Наталія Володимирівна вручили дипломи 35 переможцям учнівських предметних олімпіад і 20 переможцям конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, серед яких переможець обласного етапу МАН у секції техніка, який прийматиме участь у Всеукраїнському етапі у м. Києві, 2 переможці обласного етапу олімпіади з французької мови, які прийматимуть участь у Всеукраїнському етапі у м.Запоріжжя; переможці обласного етапу МАН у секціях французька та польська мова, які прийматимуть участь у Всеукраїнському етапі конкурсу.

    Здійснивши подорож у безмежний світ науки, занурившись у  захоплюючу атмосферу досягнень і нових відкриттів, кожен із учасників пересвідчився, що майбутнє – за наукою! І саме вона – шлях до розвитку  і  процвітання усіх сфер людського життя.

 

View this photo set on Flickr
View the embedded image gallery online at:
https://sch13.pl.ua/diyalnist/pages#sigProId83e4b6cbdb

Фабрика критичного мислення

Ми позбавляємо дітей майбутнього,

якщо продовжуємо сьогодні навчати так,

як навчали цього вчора.
                   Джорж Дьюї

      20 лютого в рамках міського фестивалю педагогічної майстерності вчителів початкових класів Полтавська гімназія №13 гостинно зустрічала гостей на Фабриці критичного мислення. Чому педагогічна новація «критичне мислення»?

     Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.

    Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося у рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими у 2020 році). Уміння критично мислити постійно зростає в ціні. Якщо ми не будемо впроваджувати критичне мислення у навчальний процес, то наші учні будуть програвати в конкурентній боротьбі.

    Для того, аби впровадити критичне мислення в школі, передусім  необхідно самому вчителю навчитися мислити критично. Недостатньо просто прочитати про процедури, навички критичного мислення, необхідно стати особистістю, яка може та вміє мислити  критично,  а це потребує значних зусиль з боку людини: себе змінювати важко, довго та енергетично затратно.

    Так само, як на фабриці всі механізми мають працювати злагоджено задля виготовлення якісного виробу, так і школа сьогодення – це фабрика критичного мислення, формуючи яке в дітей ми створюємо нову особистість сучасного світу, котра вміє креативно вирішувати будь-які питання та приймати виклики часу.

    Метод критичного мислення «передбачення» під час уроку математики «Щоб усе прекрасно знати, будемо добре міркувати» продемонструвала Карпенко Н.В.. Денисюк О.І. ознайомила із технологією «фішбоун» («Я досліджую світ» «Відкриваємо таємниці води»). Метод «шість капелюхів» став яскравим доповненням до уроку основ здоров’я «Медійна грамотність. Реклама: добре чи погано» Мирось Н.В.. Вчителі майстерно використали технології критичного мислення, ще раз підтвердивши, що методика розвитку критичного мислення заснована на творчому співробітництві учня і вчителя, на розвитку в учнів аналітичного й творчого підходів до будь-якого матеріалу, методика орієнтується не на запам'ятовування фактологічного матеріалу, а на постановку проблеми і пошук її розв'язку.

 

{gallery}https://www.flickr.com/photos/182388752@N05/albums/72157713275326011{/gallery}

Як нас знайти!

Про нас

Інноваційна діяльність Полтавської гімназії №13 спрямована на формування творчої особистості учня на основі зростання професіоналізму вчителя у світлі застосування сучасних інноваційних технологій навчання.


Полтавська гімназія №13
36007, Полтава, вул. Кучеренка, 1/16
+38(0532) 568977
info@sch13.pl.ua

Авторські права 2020 © Полтавська гімназія №13. Усі права захищені.