Меню

ЗВ’ЯЖІТЬСЯ З НАМИ

 

СЛАВА УКРАЇНІ 

Фабрика критичного мислення

Ми позбавляємо дітей майбутнього,

якщо продовжуємо сьогодні навчати так,

як навчали цього вчора.
                   Джорж Дьюї

      20 лютого в рамках міського фестивалю педагогічної майстерності вчителів початкових класів Полтавська гімназія №13 гостинно зустрічала гостей на Фабриці критичного мислення. Чому педагогічна новація «критичне мислення»?

     Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.

    Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося у рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими у 2020 році). Уміння критично мислити постійно зростає в ціні. Якщо ми не будемо впроваджувати критичне мислення у навчальний процес, то наші учні будуть програвати в конкурентній боротьбі.

    Для того, аби впровадити критичне мислення в школі, передусім  необхідно самому вчителю навчитися мислити критично. Недостатньо просто прочитати про процедури, навички критичного мислення, необхідно стати особистістю, яка може та вміє мислити  критично,  а це потребує значних зусиль з боку людини: себе змінювати важко, довго та енергетично затратно.

    Так само, як на фабриці всі механізми мають працювати злагоджено задля виготовлення якісного виробу, так і школа сьогодення – це фабрика критичного мислення, формуючи яке в дітей ми створюємо нову особистість сучасного світу, котра вміє креативно вирішувати будь-які питання та приймати виклики часу.

    Метод критичного мислення «передбачення» під час уроку математики «Щоб усе прекрасно знати, будемо добре міркувати» продемонструвала Карпенко Н.В.. Денисюк О.І. ознайомила із технологією «фішбоун» («Я досліджую світ» «Відкриваємо таємниці води»). Метод «шість капелюхів» став яскравим доповненням до уроку основ здоров’я «Медійна грамотність. Реклама: добре чи погано» Мирось Н.В.. Вчителі майстерно використали технології критичного мислення, ще раз підтвердивши, що методика розвитку критичного мислення заснована на творчому співробітництві учня і вчителя, на розвитку в учнів аналітичного й творчого підходів до будь-якого матеріалу, методика орієнтується не на запам'ятовування фактологічного матеріалу, а на постановку проблеми і пошук її розв'язку.

 

View this photo set on Flickr

Про нас

Інноваційна діяльність Ліцей №13 "УСПІХ" спрямована на формування творчої особистості учня на основі зростання професіоналізму вчителя у світлі застосування сучасних інноваційних технологій навчання.

Авторські права 2024 © Ліцей №13 "УСПІХ" Полтавської міської ради. Усі права захищені.