Спорт – одна з важливих складових нашого життя. Він допомагає людям тримати себе в хорошій фізичній формі, покращує самопочуття, дарує можливість спілкування в колі однодумців.
Із цієї причини 12 жовтня нинішнього року учні 9-Б класу нашої гімназії долучилися до онлайн марафону «Біжи, Полтавщино, біжи», завданням якого було пробігти певну дистанцію якомога швидше.
Ідея проведення цього дійства дуже сподобалася учням та педагогам. Для фіксації результату учасникам потрібно було встановити на своєму телефоні спеціальний додаток, що вкаже відстань та час, за який бігуни подолають указану дистанцію.
Разом із дітьми в цьому змаганні взяли участь і вчителі – класний керівник 9-Б класу Манюненко Вікторія Петрівна та вчитель фізичної культури Приходько Павло Миколайович. Учні бігли дистанцію у 800 метрів, а вчителі – 1000 м.
Усі учасники впоралися із поставленим завданням і були дуже задоволені участю в згаданому марафоні. Юні гімназісти разом зі своїми наставниками ще раз довели, що люблять спорт і завжди радо долучаються до подібних акцій.
Зафіксовані результати учні й учителі надіслали на вказану організаторами адресу, але найважливіше – це те, що всі, хто сьогодні бігли вказану дистанцію, отримали неймовірне задоволення від цього процесу. Гарний настрій, щирі посмішки, оплески й схвальні відгуки від однокласників зробили цей день незабутнім і навдивовижу приємним.
Учні 9-Б класу вміють дивувати. Далі буде…
(Сидоренко Михайло)
View this photo set on Flickr
Одним із суттєвих показників морального здоров’я нації завжди було ставлення людей до тварин. Аналіз статусу тварин у різні епохи та в різних країнах засвідчує, що між ставленням людей до тварин і рівнем духовного розвитку суспільства існує певна залежність.
Щороку в Україні святкують Всесвітній день тварин і 2020 рік не став виключенням. Цьогоріч до свята було запропоновано провести Всеукраїнський урок доброти. Тож, 4 жовтня для українських школярів є днем гуманного та відповідального ставлення до тварин.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та у зв’язку зі зростанням кількості випадків безвідповідального поводження з домашніми тваринами і жорстокого ставлення до безпритульних тварин Міністерство освіти і науки України підтримало ініціативу благодійної організації «Щаслива лапа» щодо проведення у школах країни «Всеукраїнського уроку доброти «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин», присвяченого Всесвітньому дню тварин.
З 05.10 по 09.10 2020 класні керівники 1-11 класів нашої гімназії проводили різноманітні уроки на цю тематику, де кожен учень представляв свого улюбленця однокласникам та обговорювали, яке ставлення повинно бути до тварин в цілому.
Тиждень став яскравою сторінкою у житті гімназійної родини.
«Сподіваємося, що зерна доброти і творчості, посіяні у маленькі дитячі душі, згодом проростуть міцними паростками знань. – підсумували педагоги. – Ми пишаємося нашими учнями, ми працюємо для них, ми віримо у них!
View this photo set on Flickr
До бібліотеки «Слухай» увійшло понад 100 прозових та поетичних аудіокниг української класики зі шкільної програми, а також твори сучасних письменників, які начитували самі ж автори. Також до озвучування долучилися теле- та радіоведучі, актори театру й кіно, музиканти — Валерій Харчишин, Даша Астаф'єва, Богдан Бенюк, Даша Коломієць, Олександр Ярмак, Євген Галич.
Який він — сучасний вчитель?
- Сучасний педагог — давно вже не гуру-транслятор нових знань. Це фактично наставник, який вміє не просто навчати чогось, але й організувати процес пізнання учнів. У цьому впевнена директор Полтавської гімназії № 13 Наталія Орловська. За її словами, вчитель повинен вміти мотивувати учня: до пізнання світу, до розвитку, до знання предмета. А це можна зробити тільки тоді, коли любиш свою працю, коли ти відповідальний і відкритий до світу, коли ти позитивно ставишся до дітей і маєш внутрішній стрижень. Без мотивації не буде результату. Не секрет, що освіта завжди дуже важлива в будь-якому суспільстві, і роль учителя в ній ключова. Безперечно, ця роль з роками змінилася. Якщо раніше педагог був єдиним джерелом інформації, то зараз має організувати навчальний процес так, щоб діти самі пізнавали світ.
***
Історії, думки...
- … дуже хотілось працювати з людьми, спілкуватися, чогось навчати. Спочатку мріяла бути лікарем. Свого часу класний керівник запропонувала мені спробувати викладати в школі і мені сподобалося. Вчителювати я залишилася на 30 років, - ділиться спогадами завуч з наукової роботи Полтавської гімназії № 13 Надія Коваль.
Найголовніше, що має вміти вчитель — бути гнучким. Світ дуже мінливий і освіта не встигає за ним. Проте саме вчитель має застосовувати інновації та вміти доносити інформацію до дітей.
- Сучасний вчитель має бути цікавим, ерудованим, розумітися в інформаційних технологіях і вміти спілкуватися з дітьми. Він має піднятися до рівня дитини, щоб її зрозуміти. А ще бути тьютором- наставником, який, в першу чергу, допомагатиме дитині стати самостійною.І, звісно, вміти визначати свої помилки, бо він також є людиною, - додає Надія Анатоліївна.
Сучасний учень, який він? Зацікавлений, гіперактивний, відкритий, творчий, мобільний, ґаджетозалежний, прямолінійний, впевнений, комунікабельний та лінивий.
- Діти, народжені після 2000 року, називаються поколінням Z.Вони добре тямлять у смартфонах, комп’ютерах і не люблять писати. Вони більш обізнані у сучасних технологіях, тому вчитель має бути розумнішим за свого учня.
- Народна мудрість говорить: «Педагог – це не професія, а велике покликання». Тому ще навчаючись у школі, я мріяла стати вчителем. Так і сталося. Вже понад 30 років навчаю дітей, - розповідає вчитель української мови та літератури Людмила Швидка. Випустила у доросле життя не одне покоління випускників. Я вдячна керівництву гімназії за те, що створюють необхідні умови для праці. Незважаючи та прогресуючу діджиталізацію суспільства, на своїх уроках я разом з іншими колегами намагаюся привчати учнів любити літературу, адже тільки через образне слово ми можемо достукатися до сердець майбутніх поколінь.
Концерт з нагоди свята
***
Чудовим настроєм, жартами, піснями і танцями вітали учні вчителів Полтавської гімназії № 13. Вихованка вокального гуртка «Мрія», одинадцятикласниця Даша Жирова заспівала «Я молюся за тебе» (керівник Аліна Нестеренко). Гарний спів педагоги почули і від вихованців гуртка «Барвінок» (керівник Лоліта Лисенко) та старшокласників Михайла Сидоренка і Лізи Кривоніс. Музичною композицією «Dance Monkey» порадувала педагогів Кіра Дрьомова. Ча-ча-ча танцювала учениця 1-А класу Злата Закладна. Вихованці гуртка «Royal team» підготували для присутніх запальний танець «Як у нас на Україні» (керівник Альона Скляр). Танцювальний подарунок вчителі побачили також від учениці 7-Б класу Лєри Романенко та учениць 6-7 класів з гурту «Flash». А от переможниця багатьох міжнародних та всеукраїнських конкурсів Софія Ліфіренко продемонструвала на сцені неперевершений східний танець.
Привітала присутніх у залі директор гімназії Наталія Орловська, кожному подякувавши за невтомну щоденну працю і побажавши здоров’я, натхнення й терпіння у роботі.
Автор: Ольга Боцула
View this photo set on Flickr
25 вересня 2020 р. відбувся відеоконкурс фізичних приладів та іграшок. Учениця 8-В класу Шашова Анастасія посіла 2 місце у номінації "Фізичні іграшки" із власною побудованою іграшкою Оглядове колесо (учитель фізики Магура Марина Доменіківна).
Вітаємо Анастасію з перемогою та бажаємо подальших успіхів!
Роботу можна переглянути за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1xCCqXXM-nZnY-hLxIMnj6Fpy6Q--FNXS/view?usp=sharing
30 вересня 2020 року у Полтаві відбулися два цікавих заходи в рамках грантового проєкту «Підвищення впливу жінок у розбудові місцевого економічного розвитку як запорука успішної реалізації гендерної політики міста Полтави»: конкурс startup-проєктів «Полтавський жіночий бізнес-марафон» та науковий онлайн-симпозіум «STEM-освіта – ти зможеш усе». Ми із колегою учителем фізики Світланою Сахацькою взяли участь у науковому онлайн-симпозіумі «STEM-освіта – ти зможеш усе» і опинилися серед переможців!
Що приємно вразило - скільки у нас активних, небайдужих, вболіваючих за рідне місто молодих дівчат, які прагнуть змінити світ на краще! Радію зустрічі із однодумцями, жінками, які впроваджують та розбудовують STEM-освіту в Україні. Ми - розумні, креативні, професійні, ми прагнемо вчитися і втілювати в життя мрії, МИ зможемо усе!!!
Щиро дякую колегам за підтримку!
Учитель хімії Полтавської гімназії №13 Юлія Хурса
View this photo set on Flickr
Шестикласники Матвій та Каміла показують плакат свого 6-А класу:
- Це фото з екскурсії неподалік Монументу Слави у Полтаві. Той день подарував приємні враження та емоції мені й моїм однокласникам. А на цій світлині наш клас у музеї-садибі Івана Котляревського. Ми дізналися чимало цікавого про українського драматурга, - ділиться спогадами учень 6-А класу, Матвій Онищенко.
- Полтава - маленьке, але надзвичайно затишне місто, в ньому майже всі знають один одного. Завдяки невеликим відстаням та компактності міста, можна швидко доїхати до потрібного місця. У Полтаві майже немає заторів на дорогах, сірих будівель, натомість є багато зелених скверів та парків. І це чудово, - говорить учениця 6-А класу Каміла Гончаренко.
- Я дуже люблю Полтаву за її зелені та затишні парки! Моє найулюбленіше місце - пам'ятник полтавській галушці. Бачите, яку гарну вишивану сорочку маю, - хизується учень 3-Є класу Ростислав Кучко.
З нагоди Дня міста вихованці 13 гімназії організували фотовиставку "За що я люблю Полтаву". На фото учні показали, як проводять час за межами школи. Вони відвідують історичні місця Полтави, багато подорожують, наповнюють своє життя новими знаннями й враженнями.
- На перервах для наших гімназистів по шкільному телебаченню транслювали пізнавальні відеоролики мальовничих куточків Полтави та шкільного життя. На уроках вчителі говорили з дітьми про визначні місця у місті. Пізнавальний квест для учнів шостих класів разом з десятикласниками організувала заступник директора з навчальної роботи Надія Коваль. Квест допоміг дітям краще вивчити Полтаву, пізнати багатство її культурної та історичної спадщини, - розповідає директор Полтавської гімназії №13 Наталія Орловська.
Та на цьому, зауважує Наталія Володимирівна, заходи до Дня міста в гімназії не закінчуються.
- До речі, наші вихованці активно готуються до загальноміського конкурсу на краще відзначення Дня міста. Допомагають їм у цьому заступник директора з виховної роботи Ірина Пожидаєва та педагог-організатор Анастасія Мусієнко. Сподіваємося гідно представити наш навчальний заклад у цьому конкурсі, - додає пані Наталія.
View this photo set on Flickr
Яскравими малюнками прикрасили подвір’я гімназії № 13 її вихованці. Сьогодні у навчальному закладі відбувся захід, приурочений Дню міста та дню миру. У конкурсі взяли участь учні молодших класів. Вони проявили свої художні здібності та зобразили на власних малюнках символи миру та історичні пам’ятки міста.
Приміром, учениці 4-Б класу зобразили на своєму малюнку символ миру – білих голубів, представниці 5-В класу намалювали найвідомішу пам’ятку Полтави – Білу альтанку.
Учениця 6-В класу Ірина Романець говорить:
- Сьогодні я разом зі своїми однокласницями намалювала Монумент Слави — символ Полтави і його окраса. Нам він дуже подобається, тому ми вирішили його зобразити. Також ми намалювали головний символ міста – прапор Полтави. Його полотнище складається з двох горизонтальних смуг. Верхня смуга білого кольору, символізує собою гідність, духовність, щирість, чистоту, справедливість. Нижня смуга синьо-зеленого кольору символізує віру, надію, упевненість, боротьбу за свободу і щастя. Для нас Полтава – це наша батьківщина, яку ми дуже любимо та цінуємо.
Заступник директора з виховної роботи Полтавської гімназії №13 Ірина Анатоліївна Пожидаєва розповіла:
- Сьогодні ми провели конкурс «Малюнок на асфальті», присвячений Дню Полтави та Дню миру. В ньому взяли участь учні 3- 6 класів. Серед них ми визначимо найкращих художників, які своїм малюнком донесли та розкрили тему свята. З кожного класу ми запросили по три учасники. Звісно, що переможці отримають гарні нагороди за виконану роботу – різноманітні подарунки та грамоту.
- Які враження від проведеного заходу. Які думки та почуття викликають у вас ці малюнки?
- Діти - справжні молодці, проявили свої таланти й креативність. Не можна сказати, що хтось намалював гірше, а хтось - краще. Малюнки цікаві, змістовні, адже в кожному з них - частинка душі і серця автора. Роботи дітей вийшли дуже яскравими, сонячними, вразили своєю безпосередністю, чистотою та фантазією.
Юні гімназисти своїми роботами показали, що ми живемо у дуже гарному місті - Полтаві.
Бажаємо миру Україні та у всьому світі!
Автор: учень 9-Б класу Михайло Сидоренко
View this photo set on Flickr