Команда учнів нашої гімназії «Правова держава» прийняла участь у Всеукраїнському інтелектуально-розважальному конкурсі «Правничі ігри-2019». Він складався з семи турів, завдання були складними, але цікавими. Учасникам гри потрібно було знати кримінальний кодекс України, цивільний кодекс, Декларацію прав дитини, Конституцію України та багато іншого. Наша команда зайняла третє місце! Тож вітаємо учасників: Лизенко Д., Кондратьєву Є., Павленко А., Питька І., Капахі І., Тимощука Д.! Молодці! Бажаємо нових перемог!
{gallery}https://sch13.pl.ua/administrator?access=sch13{/gallery}
11 грудня учні 8-Б та 9-В класів мали змогу взяти участь у квесті “The United Kingdom”, організованим учителем англійської мови Богдан Л.В. Захід був присвячений Дню Святого Андрія, який щорічно святкується в Шотландії 30 листопада. Команди досвідчених знавців історії Об’єднаного Королівства демонстрували свої знання з географії, символіки, традицій та звичаїв Англії, Шотландії, Уельсу та Північної Ірландії. Цього разу переміг досвід і учні 9-В классу здобули перемогу. Гімназистам квест дуже сподобався. Діти з нетерпінням чекають на нове змагання.
View this photo set on Flickr
Булінг або цькування – це певні дії, які завдають фізичної або психічної шкоди. Сюди належить психологічне, фізичне, економічне чи сексуальне насильство, яке вчиняють стосовно особи.
До цькування також входить знущання в інтернеті чи за допомогою телефонів. Наприклад, коли людині регулярно надсилають непристойні повідомлення чи публікують особисті фото.
З 25 листопада по 10 грудня 2019 року проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля», яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою. В Полтавській гімназії № 13 також була проведена дана акція, вона включала різні заходи, а саме:
- проведення профілактичних занять з елементами тренінгу «Ми проти насилля!» з метою підвищення обізнаності учнів з питань попередження насильства в сім'ї, жорсткого поводження з дітьми, формування свідомості дітей щодо нетерпимого ставлення до насильства;
- анонімне опитування серед учнів 6-7-х класів «Насильство в дитячому середовищі» яке направлене на встановлення стану проблеми насильства серед учнів;
- організована виставка малюнків «Діти проти насилля!» у якій прийняли участь учні 5 – 8 класів;
- обговорення з учнями 7-Б класу теми гендерної грамотності та проведення виховної годин з елементами тренінгу «Ми різні, але ми рівні» (з метою виконання Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків»).
Близько 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися із цькуванням та агресивною поведінкою, йдеться у дослідженні ЮНІСЕФ за 2018 рік. З них 24% стали жертвами булінгу, приблизно половина з яких нікому не розповідали про ці випадки.
З 19 січня в Україні почав діяти новий Закон про цькування і введено поняття «булінг», якого в українському законодавстві раніше не було.
Нагадаємо, що існують телефонні номери, за якими можуть звертатись громадяни, які постраждали від насильства:
- 0 800 500 335 (зі стаціонарних) та 386 (з мобільного) – Національна безкоштовна «гаряча» лінія (працює цілодобово) з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації;
- 0 800 500 225 або 116, 111 (з мобільного Київстар та Lifecell) – Національна дитяча «гаряча» лінія.
- Загальноєвропейський номер 116, 123 також отримала Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації.
Отже, слід завжди пам’ятати, що відмінності доповнюють і збагачують суспільство. Щоб жити в світі, людям треба навчитись жити, вирішуючи проблеми і завдання на основі взаєморозуміння.
View this photo set on Flickr
У сучасному українському суспільстві важливо сформувати думку про те, що люди з функціональними обмеженнями мають право сповна скористатися можливостями суспільства і повинні сповна спілкуватися зі своїми здоровими ровесниками. З цією метою в рамках відзначення Міжнародного дня осіб з інвалідністю 3 грудня у Полтавській гімназії №13 відбулись різні заходи, а саме: години спілкування з даної тематики та виховні години.
На одному із заходів було розкрито тему: «Люди з обмеженими можливостями. Дивись на нас, як на рівних», дітям була донесена інформація про необхідність толерантного ставлення до людей з обмеженими можливостями, подолання соціальних бар’єрів.
На виховній годині для 6 – Г класу була представлена презентація під назвою «Відомі люди з обмеженими фізичними можливостями, але необмеженою волею!» в якій демонструвались відомі люди, які мали певні проблеми із здоров’ям, а саме: Франклін Рузвельт, Людвіг Ван Бетховен, Луї Брайль, Ліна По, Сара Бернар, Стівен Хокінг, Крісті Браун, Андреа Бочеллі, Нік Вуйчич та інші. Також учні переглядали повчальні та цікаві короткометражні мультфільми під назвою «Подарунок» та «Історія про Дмитра». Після перегляду учні висловлювали свої враження, почуття та емоції про героїв мультфільмів, підтримували думку про те, що необхідно завжди підтримувати і допомагати людям з обмеженими фізичними можливостями.
І найважливіше – треба пам’ятати, що кожна людина з інвалідністю – це така ж людина, як і без інвалідності.
Велика і багата наша українська земля. Багата лісами, полями, гірськими породами, чистими лісовими озерами. Багата скарбами і таємницями, що в глибині землі, але багата часом неочікуваною небезпекою, що затаїлась десятиліттями. Відтоді, як припинились останні вибухи Радянсько-німецької війни, минуло багато років, а земля все ще не перестає воювати. Навіть на порівняно «спокійних» територіях, де пройшло «суцільне» розмінування, щорічно рвуться снаряди і міни. Невідомі предмети завжди привертають увагу дітей. Особливо притягує їх небезпечний спадок минулих воєнних дій, військових полігонів. Хлопчаки з цікавості розшукують різні боєприпаси, намагаються їх розібрати, розпиляти, чи кидають у вогонь, наражаючи себе та оточуючих на небезпеку. А дорослі займаються пошуком металу, щоб заробити копійку, ризикують життям і здоров’ям, демонтуючи небезпечні знахідки та здають до пунктів прийому металобрухту. Найчастіше причина трагічних наслідків криється в повній відсутності елементарних знань правил поведінки при знаходженні вибухонебезпечних пристроїв та різних підозрілих предметів.
З метою збереження життя і здоров’я дітей працівниками вибухотехнічного відділу ГУНП в Полтавській області було проведено заняття на тему «Дії під час виявлення вибухонебезпечних предметів та речовин» з учнями 4-Б класу. Під час бесіди діти дізналися про види вибухових снарядів, про поводження під час виявлення вибухонебезпечних предметів а також переглянули мультфільм про правила поведінки в небезпечних ситуаціях. Спілкування було цікавим і змістовним, діти задавали безліч питань. Працівники поліції нагадали учням про телефони екстреного виклику спец. служб – 101 та 102. Але найголовнішим стало правило ні за яких обставин не чіпати підозрілі предмети і одразу повідомити дорослих про небезпечні знахідки.
Сподіваємося, що цей урок стане корисним для підростаючого покоління, а отримані знання допоможуть вберегтися від небезпеки.
View this photo set on Flickr
Усі учні нашої гімназії знають, що дерево має неабияку цінність. Це джерело кисню, фільтр повітря від газів і пилу, захист від шумів, природний очисник води... А в час, коли дерева без листя, багато хто звертає увагу на вічнозелені кущики в кронах. Не маючи коріння, вони вростають в тканини гілок дерев і живляться їх соками, повільно вбиваючи саме дерево-господар.
«Такі кущики– це пам’ятники нашого недбальства. Звільнимо ж наші дерева від цього «паразита» – омели, як це роблять наші друзі у Європі!»,-запропонував Кравченко Богдан, учень 11-А класу, який влітку цього року 2 тижні брав участь у міжнародному Workcamp у Німеччині. Громадяни цієї країни вирішили поділитися досвідом боротьби з омелою та використанням її як біопалива. До речі в Німеччині розвинувся напрям лiкування цією рослиною - омелотерапiя. Науковцi довели, що ця рослина стимулює природне вiдмирання ракових клiтин, тому її застосовують i в лiкуваннi онконедуг. У місті- партнері Фільдерштадті Богдан разом з 20 однолітками із 7 країн врятував аж 123 дерева від омели. А боролися вони з шкідником лише за допомогою пилки, зрізали не тільки пагони рослини, але й заражені гілки. Учасники табору зрозуміли, що саме захист навколишнього середовища також сприяє порозумінню між народами.
Прислухавшись до Богдана, учні нашої гімназії вирішили також почати боротися з цим паразитом, оскільки значна частина дерев на території гімназії вже вражена омелою. А це значить, що дерева з часом сохнуть і можуть стати загрозою життю та здоров’ю дітей. Труднощі робіт полягали в тому, що рослина- шкідник зазвичай росте на верхівках дерев. З цією проблемою зрізання омели на деревах директор школи Орловська Н.В. звернулися до депутата міської ради Ямщикова В.В. І вже 28 листопада приїхали працівники й робота розпочалася. Обрізали поки що лише 2 дерева, на яких кількість кісткової омели досягла кількох десятків. Для цього прийшлося навіть викликати спеціальну техніку, щоб вивезти гілки, вражені паразитом.
Багато кущиків омели учні вирішили використати у різдвяних поробках, так як вчитель німецької мови Ляшенко О.В. запропонувала учням гімназії використати саму рослину омелу як різдвяний дизайн в гімназії. Адже вона користується в Німеччині особливою популярністю саме на початку зими. Зараз її можна придбати там на ярмарках. Вважається, що омела розкриває свої магічні властивості саме під Різдво, приносячи в дім здоров'я, мир, любов і достаток. Напередодні свята гілочками омели прикрашають вхід у будинок, декорують освітлювальні прилади та різдвяні вінки і також використовують у сервіруванні святкового столу.
До речі, виставка, присвячена Різдву, вже стала традиційною в гімназії. Але змінюються лише теми: був різдвяний віночок, різдвяне дерево, різдвяний будиночок, різдвяний ангел, різдвяні ясла. А з 1 по 25 грудня дитячі вироби можна переглянути в холі закладу. І назва виставки в цьому році «Різдвяний ЕКОвінок». Як завжди беруть участь у цьому дійстві учні, які вивчають німецьку мову, а саме 5-Б, 5-В, 6-Б, 6-В, 7-Б, 7-В, 8-Б, 8-В, 9-Б, 9-В та 10-В класи. Конкурсанти підійшли до справи із запалом і винахідливістю, працювали з душею та фантазією. Різдвяні вінки виконані у традиційних та сучасних техніках з використанням найрізноманітніших матеріалів, а саме з паперу, тіста, солома, лози, гілок дерев, шишок, сухоцвітів, тощо.
Про результати виставки буде повідомлено пізніше.
Сподіваємося, що розпочата робота у боротьбі з омелою буде продовжена у всьому місті і навесні наші дерева віддячать нам своєю красою!
View this photo set on Flickr
Вітаємо переможців І (міського) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів МАН!
Кондратьєва Єлизавета, 11-А клас, 1 місце у секції правознавство, науковий керівник Панкєєва Жанна Миколаївна
Лукашенко Єлизавета, 11-А клас, 1 місце у секції правознавство, науковий керівник Панкєєва Жанна Миколаївна
Лукашенко Єлизавета, 11-А клас, 1 місце у секції релігієзнавство, науковий керівник Крайнєва Тетяна Василівна
Тихонович Надія, 10-А клас, 1 місце у секції російська мова, науковий керівник Білокінь Антоніна Степанівна
Сахацька Анна, 11-А клас, 1 місце у секції мистецтвознавство, науковий керівник Кривенко Наталія Михайлівна
Лизенко Дарина, 11-А клас, 1 місце у секції англійська мова, науковий керівник Лагута Надія Сергіївна
Артеменко Катерина, 11-А клас, 1 місце у секції польська мова, науковий керівник Пугіна Анастасія Генадіївна
Беспалий Євгеній, 11-А клас, 1 місце у секції польська мова, науковий керівник Пугіна Анастасія Генадіївна
Баглай Анастасія, 11-А клас, 1 місце у секції польська мова, науковий керівник Пугіна Анастасія Генадіївна
Коваль Микола, 9-А клас, 1 місце у секції техніка, науковий керівник Пилюк Світлана Сильвестрівна
Телянова Олена, 10-В клас, 2 місце у секції релігієзнавство, науковий керівник Скоробогатова Марина Дмитрівна
Левченко Дмитро, 11-А клас, 2 місце у секції техніка, науковий керівник Денисюк Дмитро Валерійович
Дубова Катерина, 10-А клас, 2 місце у секції психологія, науковий керівник Редчук Ірина Анатоліївна
Комаревцева Дар’я, 10-А клас, 3 місце у секції соціологія, науковий керівник Білокінь Антоніна Степанівна
Горобець Евеліна, 10-А клас, 3 місце у секції кримськотатарська гуманітаристика, науковий керівник Коваль Тетяна Вікторівна
Колінько Карина, 11-Б клас, 3 місце у секції кримськотатарська гуманітаристика, науковий керівник Пасішний Сергій Олексійович
Бажаємо подальших успіхів та перемог!!!
Вітаємо переможців ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2019-2020 н.р.!
- Бородай Анастасія, 8-Б клас, диплом 3 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Білоус Руслана, 10-В клас, диплом 2 ступеня з німецької мови, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Даценко Денис, 10-В клас, диплом 3 ступеня з німецької мови серед учнів 11 класів, учитель Ляшенко Оксана Василівна
- Сидоренко Михайло, 8-Б клас, диплом 2 ступеня з французької мови, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Сочивкина Анастасія, 10-А клас, диплом 1 ступеня з французької мови, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Тихонович Надія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з французької мови, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Михида Діана, 10-А клас, диплом 3 ступеня з французької мови серед учнів 11 класів, учитель Мар’єнко Олена Олексіївна
- Грунтенко Дар’я, 10-А клас, диплом 2 ступеня з французької мови серед учнів 11 класів, учитель Максимова Тетяна Олександрівна
- Пустяк Ірина, 9-А клас, диплом 3 ступеня з географії, учитель Зубко Олександр Анатолійович
- Харитенко Тетяна, 10-А клас, диплом 3 ступеня з географії, учитель Литвиненко Тамара Леонідівна
- Кечеджі Наталія, 11-А клас, диплом 2 ступеня з географії, учитель Литвиненко Тамара Леонідівна
- Тихонович Надія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з російської мови, учитель Білокінь Антоніна Степанівна
- Карпенко Анна, 11-Б клас, диплом 3 ступеня з російської мови, учитель Оверчук Іраїда Володимирівна
- Коваль Микола, 9-А клас, диплом 3 ступеня з біології, учитель Плетньова Анна Василівна
- Берегових Софія, 7-А клас, диплом 3 ступеня з математики, учитель Євтушенко Ольга Василівна
- Жаботинська Софія, 8-А клас, диплом 3 ступеня з математики, учитель Шершньова Олена Анатоліївна
- Коваль Микола, 9-А клас, диплом 3 ступеня з математики, учитель Шершньова Олена Анатоліївна
- Кечеджі Наталія, 11-А клас, диплом 2 ступеня з математики, учитель Дордіна Ольга Вікторівна
- Нестеренко Анна, 9-В клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Богдан Лариса Віталіївна
- Питько Ілля, 9-А клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Баклицька Софія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з англійської мови, учитель Падалка Ірина Сергіївна
- Лизенко Дарина, 11-А клас, диплом 2 ступеня з англійської мови, учитель Богдан Лариса Віталіївна
- Коваль Микола, 9-А клас, диплом 2 ступеня з інформатики, учитель Пилюк Світлана Сильвестрівна
- Питько Ілля, 9-А клас, диплом 1 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Лизенко Дарина, 11-А клас, диплом 2 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Топоркова Діана, 10-В клас, диплом 3 ступеня з правознавства, учитель Панкєєва Жанна Миколаївна
- Самсоненко Олександра, 8-А клас, диплом 3 ступеня з історії, учитель Мироненко Марина Ігорівна
- Тимощук Дмитро, 9-А клас, диплом 2 ступеня з інформаційних технологій, учитель Пилюк Світлана Сильвестрівна.
- Нех Тарас, 10-В клас, диплом 2 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Левченко Дмитро, 11-А клас, диплом 3 ступеня з інформаційних технологій, учитель Крайнєва Тетяна Василівна
- Берегових Софія, 7-А клас, диплом 3 ступеня з української мови та літератури, учитель Манюненко Вікторія Петрівна
- Лифиренко Софія, 8-Б клас, диплом 3 ступеня з української мови та літератури, учитель Манюненко Вікторія Петрівна
- Тихонович Надія, 10-А клас, диплом 3 ступеня з хімії, учитель Хурса Юлія Петрівна
- Олексенко Іван, 8-Б клас, диплом 2 ступеня з трудового навчання, учитель Чичкало Віталій Іванович
- Москаленко Даниїл, 10-В клас, диплом 3 ступеня з трудового навчання, учитель Чичкало Віталій ІвановичБажаємо подальших успіхів та перемог!!!